Neem eiwitshakes voor meer resultaat

De laatste jaren is de fitnessindustrie steeds groter en populairder aan het worden. Daarnaast realiseren steeds meer mensen zich dat sporten alleen ze niet de resultaten gaat brengen waar ze naar op zoek zijn. Het nemen van de juiste voeding speelt hier een zeer cruciale rol in en dat is waar de inmiddels ook zeer populaire eiwitshakes om de hoek komen kijken. Je spieren hebben namelijk eiwitten nodig om te kunnen herstellen van een (zware) workout. Je kunt de eiwitshakes op verschillende momenten nemen.

  • Na de krachttraining
  • Voor het doen van cardio
  • Voor het slapengaan

Bij krachttraining focus je op het sterker maken van je spieren. Om dit te kunnen doen zul je ze als het ware af moeten breken en tijdens het herstel groeien je spieren sterker terug. Maar hier hebben ze wel de juiste voedingstoffen voor nodig. Het is daarom van belang om binnen 1 tot 2 uur na de training een shake te nemen. In die periode hebben je spieren de eiwitten het hardst nodig. Lukt het een keer niet? Dan is dat geen ramp, maar probeer na iedere training zo snel mogelijk iets te eten en dan met name eiwitten. Afhankelijk van wanneer je traint kun je bijvoorbeeld een snack of een maaltijd nemen. De eiwitshakes passen hier perfect bij.

De voordelen van eiwitshakes

Ga je niet voor een krachttraining sessie, maar voor een cardio workout? Neem dan de eiwitshake van tevoren. Dit beschermt je spieren tegen het verbranden ervan. Als je een lange cardio workout doet, loop je het risico dat je spieren aangebroken worden en dat is natuurlijk niet wat je wilt. Door van tevoren een eiwitshake van de Bodystore te nemen, krijg je de beste resultaten van de training. Ook voor het slapen gaan is het een goed moment om eiwitshakes te nemen. Tijdens het slapen is je lichaam druk bezig met het herstellen van de dag die je hebt gehad. Door je lichaam extra eiwitten te geven versnelt het dit proces, wat ook je trainingen weer een beter effect geven. Veel mensen vragen of ze per se eiwitshakes moeten nemen of dat eiwitten in vaste vorm, bijvoorbeeld kip of Griekse yoghurt, ook kunnen helpen. De eiwitten in de shake komt in poedervorm en dat betekent dat je lichaam het veel beter kan opnemen. Het wordt dus sneller opgenomen en je lichaam hoeft er minder moeite in te stoppen. Je krijgt dus nog meer resultaat. Een ander voordeel is dat het makkelijk is om mee te nemen. Je doet wat poeder in een zakje en je neemt een speciale shakefles mee en je kunt gemakkelijk een eiwitshake maken na je training. Je hebt dan ook nog eens niet veel tijd nodig. Het maken en drinken van de eiwitshakes nemen amper tijd in en je kunt dus weer door met andere dingen!

Verschillende soorten eiwitshakes

Met verschillende voedingsproducten komen persoonlijke voorkeuren en ook eventuele allergieën waar je rekening mee moet houden. Daarom verkopen ze bij de Bodystore verschillende soorten eiwitshakes. De meest verkochte is de whey eiwitshake, maar je kunt bijvoorbeeld ook kiezen voor caseïne, soja en ei. De whey, ei en caseïne komen allemaal uit dierlijke producten. De soja eiwitten komen uit een natuurlijke bron. Het is belangrijk om voor jezelf te bepalen waar jij het beste op reageert en wat je het lekkerst vindt. Je kunt vaak ook kiezen uit uiteenlopende smaken, dus je kunt hier ook fijn in variëren. Als je nu nog geen eiwitshakes neemt, zul je zeker snel verschil merken in de resultaten die je boekt met je trainingen. We raden je dus zeker aan om dit aan te schaffen.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn