De opkomst van CRM systemen

Wie dacht dat er met CRM maar een paar mogelijkheden zijn om uw klantrelaties efficiënt te beheren, heeft het goed mis. Tegenwoordig zijn er namelijk diverse bedrijven die uiteenlopende mogelijkheden aanbieden om de gegevens uit uw klantenbestand zo handig mogelijk beschikbaar te maken voor toepassing binnen uw bedrijf. Voor ik daar verder over ga vertellen, eerst iets over de afkorting CRM zelf. Deze staat voor Customer Relationship Management. In gewoon Nederlands spreekt men dan ook van klantrelatiebeheer. De gedachte achter zo’n relatiebeheersysteem is het op waarde schatten van klanten. Klanten die enorm veel opdrachten aan uw bedrijf geven, moeten met extra zorg worden behandeld. Afnemers die per saldo voor een verlies voor uw onderneming zorgen, kunt u net zo goed vriendelijk verzoeken elders hun heil te zoeken. Bij CRM staat dan ook het centraal stellen van de wensen van de klant voorop. Of uw bedrijf nu groot of klein is, een deugdelijk systeem voor het beheren van relaties met klanten is anno 2015 onmisbaar. U komt er niet meer mee weg te zeggen dat u nog van de oude stempel bent, of iets dergelijks. De toegenomen vraag naar oplossingen met CRM heeft echter gezorgd voor een enorm aanbod, waardoor bedrijven vaak door de bomen het bos niet meer zien. Doordat veel applicaties online worden verkocht en gekocht, weet u al helemaal niet meer waar u moet zijn. Daarom deze tekst. Want wie echt het allerbeste uit zijn CRM systeem wil halen, moet naar Tendenz. Met twee vestigingen in Nederland lijkt dit wellicht geen grote speler, maar alles is tegenwoordig gelukkig online te regelen. Ik daag u dan ook uit zelf op het internet op zoek te gaan naar een betere aanbieder. Waarom is genoemde firma dan het beste bedrijf voor u? Dat zal ik in de nu volgende paragraaf uiteenzetten.

De ongekende CRM oplossingen van Tendenz

Het in de kop van deze alinea genoemde bedrijf is een heuse specialist daar waar het gaat om CRM oplossingen. Veel mensen nemen hun werk mee naar huis; dat hoort nu eenmaal bij de eenentwintigste eeuw. Wij spelen daar op in door u CRM voor op uw mobiel of tablet aan te bieden. Via een handige app kunt u uw relatiegegevens altijd en overal – mits u internet heeft – raadplegen. Als dat geen goede service is, weet ik het ook niet meer. Daarnaast geven wij graag advies op het gebied van CRM. Onze organisatie heeft al ruim 20 jaar ervaring met het geven van dergelijke adviezen. Wij kijken daarbij niet eenzijdig naar de soms ingewikkelde materie. Nee, wij kijken altijd samen met de klant, dus met u. Doelstellingen en resultaten worden onder de loep genomen. U krijgt praktische adviezen om uw CRM zo optimaal mogelijk te regelen. Om toch een ruwe schets van onze praktijk te geven, volgen hier drie typen CRM producten die u bij ons af kunt nemen:

  • Act! pro
  • Act! premium
  • Act! hosted

Act! pro is de gemakkelijk te implementeren software voor Windows. Het is simpel te gebruiken, ook door uw minder geschoolde medewerkers. U kunt deze oplossing al gebruiken voor € 209 per gebruiker. Ook act! premium behelst een eenmalige aanschaf van CRM software. Maar zoals de naam al doet vermoeden, biedt de premium versie net wat meer. U betaalt er € 359 per gebruiker voor. Maar u krijgt daarvoor ook meer waar voor uw geld, onder meer in de vorm van uitgebreidere vormen van mobiele toepassingen en de mogelijkheid de productiviteit van elk team van uw bedrijf te verhogen door met een centrale database te werken. Tot slot is er Act! hosted. Anders dan bij de twee voorgaande versies betaalt u hier niet één keer een bepaald bedrag, maar een vast bedrag per maand. Bij Tendenz zit die prijs op het erg lage € 20,40 per maand per gebruiker. De mogelijkheden met deze versie zijn ongekend. Flexibel werken staat ermee voorop: door uw medewerkers overal toegang te geven tot hun contactgegevens.

Waar u op moet letten bij het kopen van klantrelatiesystemen

Gaat u ertoe over een nieuwe licentie voor uw CRM te kopen, dan zetten wij met alle liefde op een rijtje op welke dingen u allemaal moet letten. Begin ermee na te gaan of het gaat om on-premises software of niet. Gaat het hier inderdaad om, dan draaien de softwareapplicaties op servers binnen uw eigen bedrijf. Dat brengt natuurlijk mee dat u ook zelf voor deze servers verantwoordelijk bent. In dit geval heeft u eeuwigdurende softwarelicenties in plaats van vaste maandlasten. Dit is anders bij een on-demand of gehost CRM systeem. De hostingprovider – een ander bedrijf dus dan uw eigen bedrijf – beheert dan de gegevens waarop uw CRM oplossing draait. Voordeel hiervan is dat het u moeite en kosten voor onderhoud scheelt, nadeel is dat u slechts gebruiker en geen beheerder van de software bent. Daarmee is het lastiger maatwerk toe te passen. Om de voordelen van on-premises en on-demand software te combineren, worden tegenwoordig steeds meer hybride oplossingen aangeraden. Ook het bedrijf waar deze tekst voor is geschreven doet hier veel aan. Lokale gegevens worden gesynchroniseerd met gehoste gegevens. U kunt kiezen voor een vast bedrag per maand of voor een eenmalige aanschaf met bijbehorende licentie. Er is kortom tegenwoordig van alles mogelijk op het terrein van CRM. Laat u niet gek maken door de verschillende keuzes en op het oog lastige dilemma’s waar de wildgroei aan CRM bedrijven u mee opzadelt, maar laat u adviseren door professionals.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn