Afvallen hoeft helemaal niet lastig te zijn

Veel mensen kampen met overgewicht. Soms een paar kilo’s teveel en soms gevaarlijke obesitas. In beide gevallen kun je kilo’s kwijt raken met een dieet. Maar er zijn zoveel verschillende diëten, dat het soms lastig is om te weten welk dieet past bij jouw eigen overgewicht en welk dieet past bij jouw karakter. Dat laatste punt is belangrijk, want bij sommige diëten moet je zelf veel werk verrichten voor het afvallen en daar komt natuurlijk een flinke dosis discipline bij kijken. Andere diëten zijn er op gericht om het je zo gemakkelijk mogelijk te maken als je afvallen wilt, zodat je snel en gemakkelijk kunt afvallen zonder dat je daar al te veel discipline voor op moet brengen. Daar komt nog bij dat afvallen niet hetzelfde gaat voor ieder persoon. Elk mens heeft een eigen uniek lichaam met een bijbehorend spijsverteringsysteem, ook wel het metabolisme genoemd. Iemand met een zeer langzame spijsvertering reageert anders op voedsel dan iemand met een snellere spijsvertering. Als je het voedselpatroon wijzigt aan de hand van een dieet dan zullen beide soorten van spijsvertering daar dus ook anders op reageren. Hierdoor kunnen verschillende diëten verschillende effecten hebben als het op afvallen aan komt en dus is het ook zo dat sommige diëten beter werken voor bepaalde personen terwijl diezelfde diëten minder goed werken voor andere personen. Verder heb je ook nog te maken met hoe actief een persoon is. Als iemand veel gaat sporten, veel buiten is, veel beweegt en dergelijke, dan is er natuurlijk een heel ander dieet nodig, dan wanneer iemand de hele dag op de bank hangt en nauwelijks beweegt. De sportende persoon is waarschijnlijk meer gebaat bij een ander voedingspatroon om het afvallen te bevorderen terwijl de niet bewegende persoon juist gebaat zal zijn bij meer beweging. Afvallen doe je dus niet zo maar. Hoewel er diëten zijn die het je gemakkelijk maken, is het nooit zonder enige inspanning. Het is ook maar net met hoeveel kilo’s je wilt afvallen. Een paar kilo’s ben je natuurlijk sneller kwijt dan wanneer je tientallen kilo’s kwijt moet raken. Kijk daarom altijd goed naar je eigen lichaam, je eigen voedingspatroon, het aantal kilo’s dat je kwijt wilt raken, je wilskracht en maak op basis van die informatie een duidelijk plan. Zet doelen voor jezelf en houd daar aan vast. Een goede manier om snel af te vallen is met het “Afvallen Met Nederland” Dieet.

Wat is het “Afvallen Met Nederland” dieet?

Op afvallenmetnederland.nl vind je het “Afvallen Met Nederland” dieet. Dit dieet is een zogenaamd eiwit dieet. Dit betekent dat je veel eiwitten mag eten tijdens dit dieet en weinig koolhydraten consumeert.  Het voornaamste voordeel van dit dieet is dat je niet te weinig eet. Je eet weliswaar minder dan gebruikelijk, maar je blijft verantwoord eten. Je richt je vooral op de eiwit rijke producten, zodat je lichaam voldoende voedingstoffen binnen krijgt. Je spieren krijgen dus ook voldoende energiestoffen om goed te blijven functioneren. Door het gebrek aan koolhydraten kun je vervolgens het afvallen bevorderen. Een bijkomend voordeel van dit dieet is dat de eiwitten je een vol gevoel geven. Je hoeft tijdens dit dieet dus geen  honger te lijden. In principe is elk dieet gebaseerd op het idee dat je minder calorieën consumeert dan het lichaam nodig heeft. Daardoor gaat het lichaam vetreserves verbranden. Door minder te eten krijg je natuurlijk honger en daardoor is het voor veel mensen vaak lastig om het dieet vol te houden. De wilskracht van elk mens heeft een limiet en als je als het ware al je wilskracht hebt opgebruikt dan is de kans zeer groot dat je na een paar dagen diëten opeens de koelkast leeg eet. Dat terugvaleffect moet je dus zien te voorkomen. Door het “afvallen Met Nederland” dieet heb je dus geen honger vanwege de eiwitten. Het is een dieet waarbij je verantwoord en gedoseerd aan het eten bent. Je hongert jezelf dus niet uit waardoor je minder kans hebt op een terugval en waardoor je dus gemakkelijk de discipline op kan brengen om het dieet vol te houden.

Hoe weet ik of ik het dieet nodig heb?

Niet iedereen kan gebruik maken van dit dieet. Dat betekent overigens niet dat je niet in staat zou zijn om van dit dieet gebruik te maken. Het is eerder zo dat het dieet niet effectief is als je geen overgewicht hebt. Als je dus niet zwaar genoeg bent dan is een eiwit rijk dieet vrij ineffectief. Je zult dus eerst moeten berekenen of je daadwerkelijk overgewicht hebt. Om hier achter te komen kun je de volgende dingen doen:

  • Energie behoefte uitrekenen
  • Sport gedrag vast stellen
  • BMI berekenen

Een MBI van 25 of hoger duidt op overgewicht. Dus voor alle mensen die ene BMI van 25 of hoger hebben is het “Afvallen Met Nederland” dieet een geschikt dieet. Het is ook belangrijk om je energie consumptie uit te rekenen, zodat je weet hoeveel je kunt eten tijdens het dieet. Je moet weliswaar minder eten, maar de hoeveelheid is voor ieder mens anders. Je moet ook je sportgedrag goed in kaart brengen. Als je namelijk helemaal niet sport, dan is het vaak beter om te gaan sporten dan om te gaan diëten. Het verschil tussen helemaal niet sporten en sporten kan enorm zijn bij het kwijtraken van overtollige kilo’s. Afvallen is dus een onderneming die je zeer serieus moet nemen.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn