5 tips om nog efficiënter om te gaan met bedrijfsafval

Heeft u een bedrijf met aardig wat medewerkers? Dan is de kans groot dat u op den duur meer bedrijfsafval geneert dan door de gemeente standaard zal worden opgehaald. Is uw bedrijf dus gegroeid en de standaard container daardoor niet meer groot genoeg om al uw bedrijfsafval in te plaatsen? Of wordt deze niet vaak genoeg door de gemeente geleegd om uw stroom afval aan te kunnen? Dan is het zaak om u te gaan oriënteren op het gebied van een professionele verwerker van bedrijfsafval. In dit artikel geven we u 5 tips om ervoor te zorgen dat uw afval op een efficiënte manier afgevoerd of eventueel vernietigd wordt. Hierbij bespreken we waar u op kunt letten bij het kiezen van een afvoerder van uw bedrijfsafval, verschillende maten containers, de frequentie van het laten ophalen van uw afval die past bij uw bedrijf, hoe er omgegaan kan worden met vertrouwelijke documenten en wat er met het afval gebeurt nadat u het eenmaal heeft laten ophalen. Om te bepalen wat voor uw bedrijf de meest efficiënte manier is om om te gaan met het afval van uw bedrijf, kan het heel nuttig zijn om advies te vragen aan een professioneel bedrijf dat actief is in deze branche. Een goed voorbeeld van zo’n specialist in het verwerken van bedrijfsafval is Bedrijfs Afval. Dit bedrijf werkt vanuit Diemen, maar is actief in het gehele land. Waar uw eigen bedrijf dus ook gevestigd is, u kunt altijd een beroep doen op deze afvoerder en verwerker van bedrijfsafval. Door te klikken op de bovenstaande link kunt u meer informatie inwinnen over dit bedrijf. Ook vindt u hier contactinformatie, zodat u eventueel persoonlijk advies kunt vragen. Dit maakt het makkelijk om samen tot de meest passende en efficiënte oplossing te komen voor uw organisatie. Als u hiertoe overgaat, is het verstandig om de volgende 5 tips in gedachten te houden:

  1. vraag advies over het juiste formaat container
  2. bespreek de mogelijkheden wat betreft ophaalfrequenties
  3. onderzoek de gevolgen van diverse keuzes voor de totaalprijs
  4. maak afspraken over het laten verwerken van vertrouwelijke documenten
  5. stel vragen over wat er met uw afval gebeurt

De voordelen van uw bedrijfsafval laten ophalen door een specialist

Als bedrijf produceert u waarschijnlijk een aardige hoeveelheid afval. Zelfs als u probeert om op een duurzame manier uw onderneming te runnen, zult u toch altijd wat bedrijfsafval genereren. Heeft u een wat grotere onderneming, dan is de hoeveelheid hiervan waarschijnlijk te groot om door de gemeente te laten afvoeren in een standaard container en met de reguliere frequentie. Laat uw bedrijfsafval daarom ophalen door een specialist, zoals het bovengenoemde bedrijf. Dan kunt u rekenen op de volgende voordelen:

  • diverse formaten containers, van 240 tot 5000 liter
  • meerdere frequenties mogelijk voor het legen ervan
  • helderheid over de kosten van de diverse opties
  • mogelijkheid om uw vertrouwelijke documenten discreet te laten vernietigen
  • waar mogelijk recycling van uw bedrijfsafval

De optimale regeling voor de verwerking van uw afval!

Of het afval van uw bedrijf nu bestaat uit verpakkingsmaterialen, oud papier of andere vormen van restmateriaal, u doet er goed aan om een professional in te huren voor de verwerking hiervan. Met een container van een passend formaat een de meest geschikte frequentie voor het legen hiervan heeft u er zelf geen omkijken meer naar. Vraag advies over de optimale regeling: de juiste combinatie van container en frequentie is vaak ook de voordeligste. Zorg dat uw vertrouwelijke documenten discreet worden vernietigd en niet op straat komen te liggen. Bovengenoemd bedrijf kan dit voor u in orde maken. Ook recyclen ze uw afval waar mogelijk. Daarmee is dit ook een duurzame oplossing!

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn